Znaczenie wody w czasie odchudzania

W obecnych czasach moda na suplementy diety przybiera ogromne rozmiary – półki wręcz uginają się od saszetek i kapsułek wspomagających odchudzanie, a człowiekowi coraz trudniej jest oprzeć się obietnicom producentów. W całej tej pogoni za szczupłą sylwetką i poszukiwaniu najlepszego sposobu na szybką utratę kilogramów zapominamy, że mamy je na wyciągnięcie reki – wystarczy odrobina wiedzy…

Najciemniej pod latarnią?

Jednym z najlepszych „suplementów diety”, oczyszczającym nasz organizm ze zbędnych toksyn i wspomagającym proces odchudzania jest najzwyklejsza, dostępna wszem i wobec WODA. Mimo że wśród pojawiających się w mediach reklam suplementów diet, cały czas mówi się o zdrowym trybie życia i przypomina, jak ważne dla ludzkiego organizmu jest spożywanie odpowiedniej ilości wody, nadal spożywamy jej za mało.

Ty zapewne także wiesz, że woda jest ważna, ale kiedy pojawia się decyzja o odchudzaniu, najprostsze i najbardziej dostępne metody przegrywają z reklamowanymi szybkimi metodami odchudzania dzięki suplementom. Zapomnij o nich i poznaj 4 powody, dla których warto potraktować wodę jako najważniejszy suplement diety i podstawę zdrowego trybu życia.

Pij minimum 2 litry wody dziennie!

Organizm ludzki potrzebuje wody do prawidłowego funkcjonowania – jeśli nie dostarczymy mu odpowiedniej ilości wody, możemy odczuwać przeróżne dolegliwości – począwszy od uczucia zmęczenia, aż do odwodnienia. Aby temu zapobiec, każdy powinien wypijać minimum 2 LITRY WODY DZIENNIE – nie wliczając w to kawy, herbaty czy innego rodzaju napojów, jakie często traktujemy jako substytuty czystej wody.

Pamiętaj, że nic nie jest wstanie zastąpić wody!

Pij wodę a zmniejszysz łaknienie

Picie wody ma znaczenie nie tylko dla zdrowia – to wspaniały sposób na zmniejszenie łaknienia. Specjaliści twierdzą, że pragnienie, a więc poczucie zapotrzebowania na wodę pojawia się dopiero, kiedy woda w organizmie spadnie od czterech do pięciu procent poniżej normy – zanim się to jednak stanie, nie odczuwamy niczego negatywnego oprócz poczucia braku „czegoś”, pewnego rodzaju niepokoju, który pragniemy tym „czymś” zaspokoić. W takim momencie najczęściej sięgamy po jedzenie – pijąc wodę regularnie, poziom wody w organizmie nigdy nie spadnie poniżej normy i ochota na jedzenie będzie pojawiać się znacznie rzadziej.

Pij wodę przed jedzeniem

Odchudzając się, dobrze jest stosować pewne triki – jednym z nich jest picie wody przed posiłkiem. Najlepiej, jeśli wypijemy jedną bądź dwie szklanki wody około dziesięć minut przed posiłkiem.

Co nam to da?

Mózg potrzebuje około dwudziestu minut aby odczytać sygnały wysyłane przez żołądek – kiedy przed posiłkiem wypijemy wodę, już 10 minut wcześniej mózg zacznie odbierać początkowe uczucie sytości, przez co jest szansa, że w czasie prawidłowego posiłku zjemy nieco mniej.

Woda to brak kalorii

Największym plusem wody jest fakt, że można spożywać nieograniczone jej ilości, kiedy chcemy i jak chcemy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – ponieważ charakteryzuje się tym, co każdy odchudzający się ceni najbardziej, a więc brakiem kalorii!

Pamiętaj!

Odchudzasz się? Pij wodę, a efekty przyjdą szybciej niż się spodziewasz!

Piśmiennictwo

  1. Gawęcki J., Brzozowska A. (red.): Woda w żywieniu i jej źródła, Wyd. Akademii Rolniczej im. Augusta Cieszkowskiego, Poznań 2008.
  2. Jarosz M. , Rychlik E.: Płyny, w: Praktyczny podręcznik dietetyki, red. Jarosz M., Wyd. Instytut Żywności i żywienia, Warszawa 2010, 62-66.
  3. Scientific Opinion on Dietary Reference Values for water, EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition, and Allergies (NDA), EFSA Journal, 2010, 8,1459.
  4. Grandjean A.C., Reimers K.J., Buyckx M.E.: Hydration: issues for the 21st century, Nutr. Rev., 2003, 61, 261-271.
  5. Petraccia L., Liberati G., Masciullo S.G. iwsp.: Water, mineral waters and health, Clinical Nutrition. 2006, 25, 377-385.
  6. K. Wiśniewska, E. Kurowska, K. Okręglicka „Wpływ spożycia wody na masę ciała” „Wiadomości Lekarskie” 2014, tom LXVII, nr 2, cz.I
Znaczenie wody w czasie odchudzania
5 (100%) 5 votes

Redakcja Aktywni Fizycznie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *