Gainery – jak szybko zwiększyć masę?

Budowa wartościowej masy mięśniowej wymaga czasu i cierpliwości. Można jednak nieco skrócić czas oczekiwania, włączając do codziennej diety gainery. Sprawdź, na czym polega działanie tych odżywek.

Mianem gainerów określa się odżywki białkowo-węglowodanowe, które zawierają niewielką ilość tłuszczu. Włączając je do codziennego jadłospisu, można wspomóc rozbudowę masy mięśniowej.

Na czym polega działanie gainerów?

Celem stosowania gainerów jest uzupełnienie diety w węglowodany i białka. Dzięki temu można osiągnąć następujące korzyści:

  • pobudzić procesy anaboliczne
  • zabezpieczyć przed degradacyjnym działaniem katabolizmu
  • przyspieszyć regenerację potreningową
  • wspomóc odbudowę glikogenu.

Jak dawkować, aby osiągnąć efekty?

Chcąc szybko zwiększyć masę za pomocą gainerów, istotną rolę odgrywa odpowiednie dawkowanie. Tutaj jednak wiele zależy od indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań, a także od rodzaju odżywki białkowo-węglowodanowej.

Zaleca się, aby gainery 4:1 stosować w ilości ok. 150-175 g, zaś gainery 3:1 przyjmować w ilości 120-140 g.

Gainery – dobre dla ektomorfików?

Podczas, gdy jednym z łatwością przychodzi przybieranie na wadze, tak niektóre osoby mogą mieć z tym problem. Mowa o sportowcach należących do grupy ektomorfików, która charakteryzuje się m.in. szybką przemianą materii oraz niskim poziomem tkanki tłuszczowej.

Dzięki gainerom, w bardzo szybki sposób można uzupełnić zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Stanowią więc doskonały dodatek do codziennego jadłospisu, dostarczając potężną dawkę węglowodanów i białek – składników niezwykle ważnych z punktu widzenia budowania wartościowej masy mięśniowej.

Gainery – czy warto je stosować?

Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli jednak masz problem z przyrostem masy i jednocześnie Twój żołądek nie jest w stanie przyjąć więcej posiłków niż do tej pory, warto sięgnąć po gainery. Spora porcja kalorii w jednej dawce pomoże uzupełnić zapotrzebowanie kaloryczne i jednocześnie dostarczy odpowiednią ilość tzw. bloczków białkowych niezbędnych do budowy muskulatury.

Gainery – jak szybko zwiększyć masę?
5 (100%) 24 votes

Redakcja Aktywni Fizycznie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *