Dieta Dukana

Dlaczego nie przepadamy za dietami? Najczęściej wiąże się faktem, że czujemy się pewnym sensie zniewoleni poprzez narzucany nam jadłospis. Najgorzej jest jednak wtedy, gdy konieczne jest wplatanie w nasze menu produkty spożywcze, jakich najzwyczajniej w świecie nienawidzimy. Ale czego nie robi się dla osiągnięcia najlepszych efektów prawda? Zupełnie inaczej jest stosując jedną z najbardziej popularnych obecnie diet – dietę Dukana, ponieważ w jej przypadku można odżywiać się naprawdę smacznie, a jednocześnie zdrowo.

Rewelacyjna dieta?

Dieta Dukana opiera się w zasadzie na spożywaniu jednego podstawowego rodzaju produktów, a mianowicie produktów białkowych, które wymagają wykonania przez organizm znacznie większej pracy do ich spalenia, aniżeli w przypadku innych. Jej skuteczność wynika z faktu, że została ona podzielona na cztery fazy. Pierwsze dwie pozwalają szybko zgubić nadmiar kilogramów, natomiast dwie ostatnie są odpowiedzialne za utrzymanie osiągniętej wagi, czyli jej stabilizację.

Trudno wobec tego czuć zdziwienie, że ta dieta cieszy się tak ogromnym powodzeniem, szczególnie, jeśli możemy mieć pewność, że osiągnięty efekt nie będzie tylko tymczasowy i za moment nie będziemy zmagać się z efektem jojo. Efektem wielu innych, szybkich diet jest tak naprawdę nie tylko przybranie na wadze, ale przytycie znacznie bardziej, niż przed przystąpieniem do danego planu żywieniowego. Tym bardziej więc warto spróbować diety Dukana, dzięki której będziemy mogli odżywiać się zdrowo i nie rezygnować wcale z tych produktów, czy dań, jakie szczególnie lubimy. Wspaniałością jest również to, że można przyrządzać naprawdę smaczne dania, które nie będą powodować poczucia głodu oraz ochoty na inne produkty, bowiem człowiek jest po prostu nasycony.

Fazy diety Dukana

Pierwsza faza diety Dukana określana jest fazą ataku i zakłada spożywanie konkretnych produktów i przestrzeganie tej zasady bardzo restrykcyjnie – w tej fazie dozwolone są produkty wysokobiałkowe. Druga faza, nosząca miano fazy naprzemiennej zakłada stosowanie protein, a więc produktów z fazy pierwszej na przemian z warzywami. Trzecia faza nazywana fazą utrwalania zakłada spożywanie wszystkich produktów z fazy pierwszej i drugiej, wzbogacając dietę o owoce i pewne odstępstwa. Czwarta faza to już moment stabilizacji, który tak naprawdę powinien trwać całe życie, bowiem celem diety jest przede wszystkim zmiana naszych nawyków.

Pamiętajmy, że nie istnieje dieta cud, która pozwala na utrzymanie efektów, jeśli my nie będziemy do tego dążyli – jeśli wrócimy do starych nawyków żywieniowych, kilogramy również powrócą. Lepiej jest zatem zrozumieć, że nowe nawyki naprawdę nam służą, ale nie przesadzać – od czasu do czasu dobrze jest pozwolić sobie na odrobinę przyjemności.

A jak jeść po diecie Dukana?

Odpowiedź jest prosta – przede wszystkim lekkostrawne. Nie jest konieczne już tak restrykcyjne przestrzeganie zasad i unikanie wszelkich produktów, jakich unikaliśmy na diecie Dukana, ale też nie wolno nam spożywać tego i w tak dużych ilościach, jak przed dietą.

Należy więc odnaleźć złoty środek, aby utrzymać rezultaty ale jednocześnie móc pozwolić sobie na małe odstępstwa dla przyjemności.
Dieta Dukana
5 (100%) 23 votes

Redakcja Aktywni Fizycznie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *